yoga

 

för att stärka ryggen eller om du har ryggproblem

I Rygg yoga arbetar vi systematisk på alla 26 kotorna och ger stimulans,på alla chakran (energicentra) som får energi.

Många människor kan redovisa större mental klarhet efter att ha praktiserat detta pass. En medverkande faktor är den ökade cirkulationen av ryggmärgsvätska,vilket bland annat

visat sig vara avgörande när det gäller att ha ett gott minne.

Kundalini yoga är en form av yoga som med rörelser, och lugna djupa andetag eller kraftfull andning, mantrasång, fokuseringsteknik frigör känslomässiga och fysiska blockeringar i kroppen. Blodcirkulationen i hjärnan och
våra inre organ stimuleras. Inom yogan övar vi på att vara närvarande
och ha uppmärksamhet i kroppen och kroppens signaler.

I yoga tränar vi kroppen och integrerar kropp, sinne och själ. Vissa övningar sätter oss på prov och kräver viljestyrka och uthållighet.

Genom att inom yogan praktisera uthållighet blir det lättare att klara
andra utmaningar i livet.

Kundalini yoga är en form av yoga som med rörelser, och lugna djupa andetag eller kraftfull andning, mantrasång, fokuseringsteknik frigör känslomässiga och fysiska blockeringar i kroppen. Blodcirkulationen i hjärnan och
våra inre organ stimuleras. Inom yogan övar vi på att vara närvarande
och ha uppmärksamhet i kroppen och kroppens signaler.

I yoga tränar vi kroppen och integrerar kropp, sinne och själ. Vissa övningar sätter oss på prov och kräver viljestyrka och uthållighet.

Genom att inom yogan praktisera uthållighet blir det lättare att klara
andra utmaningar i livet.

Kundalini yoga är en form av yoga som med rörelser, och lugna djupa andetag eller kraftfull andning, mantrasång, fokuseringsteknik frigör känslomässiga och fysiska blockeringar i kroppen. Blodcirkulationen i hjärnan och
våra inre organ stimuleras. Inom yogan övar vi på att vara närvarande
och ha uppmärksamhet i kroppen och kroppens signaler.

I yoga tränar vi kroppen och integrerar kropp, sinne och själ. Vissa övningar sätter oss på prov och kräver viljestyrka och uthållighet.

Genom att inom yogan praktisera uthållighet blir det lättare att klara
andra utmaningar i livet.

Kundalini yoga är en form av yoga som med rörelser, och lugna djupa andetag eller kraftfull andning, mantrasång, fokuseringsteknik frigör känslomässiga och fysiska blockeringar i kroppen. Blodcirkulationen i hjärnan och
våra inre organ stimuleras. Inom yogan övar vi på att vara närvarande
och ha uppmärksamhet i kroppen och kroppens signaler.

I yoga tränar vi kroppen och integrerar kropp, sinne och själ. Vissa övningar sätter oss på prov och kräver viljestyrka och uthållighet.

Genom att inom yogan praktisera uthållighet blir det lättare att klara
andra utmaningar i livet.

Kundalini yoga är en form av yoga som med rörelser, och lugna djupa andetag eller kraftfull andning, mantrasång, fokuseringsteknik frigör känslomässiga och fysiska blockeringar i kroppen. Blodcirkulationen i hjärnan och
våra inre organ stimuleras. Inom yogan övar vi på att vara närvarande
och ha uppmärksamhet i kroppen och kroppens signaler.

I yoga tränar vi kroppen och integrerar kropp, sinne och själ. Vissa övningar sätter oss på prov och kräver viljestyrka och uthållighet.

Genom att inom yogan praktisera uthållighet blir det lättare att klara
andra utmaningar i livet.

Kundalini yoga är en form av yoga som med rörelser, och lugna djupa andetag eller kraftfull andning, mantrasång, fokuseringsteknik frigör känslomässiga och fysiska blockeringar i kroppen. Blodcirkulationen i hjärnan och
våra inre organ stimuleras. Inom yogan övar vi på att vara närvarande
och ha uppmärksamhet i kroppen och kroppens signaler.

I yoga tränar vi kroppen och integrerar kropp, sinne och själ. Vissa övningar sätter oss på prov och kräver viljestyrka och uthållighet.

Genom att inom yogan praktisera uthållighet blir det lättare att klara
andra utmaningar i livet.

Medicinsk Yoga/MediYoga – enligt Danderyds sjukhus hjärtavdelning

Medicinsk yoga är ett utpräglat terapeutisk system som både kan användas vid rehabilitering för grupper med olika behov,typ astmatiker,utbrända,personer med olika typer av ryggproblem,sömnstörningar. Enskilda fysiska övningar och ställningar kombineras med andnings-och koncentrations tekniker. Korta enkla yogapass kombineras med djupverkande meditationer för att skapa specifika terapeutiska effekter på människor och utifrån yogans grundläggande intention verka för en djup direkt energimässig balans på alla plan.

Alla övningar utförs lugnt och inkännande, alltid med utgångspunkt utifrån utövarens egen förmåga och kapacitet.

Yoga mot stress

harmoniserande och avstressande yoga pass.

Ett pass för balans i nerv och körtelsystem.

Detta pass balanserar och trimmar  dessa båda system på ett sätt som enlig yogan påverkar vår hälsa på ett mycket fundamentalt sätt.

 

Gongen används för att skapa ett meditativ tillstånd och djup avslappning.

gongens vibrationer får oss att släppa spänningar och blockeringar.Ljudfrekvenserna från en Gong stimulerar alla nervändar,stora som små. Gong påverkar kroppen och dess energiflöden. gong frigör blockeringar,reducerar spänningar och stimulerar cirkulation.

Det medför en förändring av den emotionella energin och de känslor som är undanstoppade i kroppen.

under en gong meditation kan det komma gråt, okontrollerat skratt eller en käsla av viktlöshet, gong löser upp blockerade känslor genom att klippa av bandet till tankarna som skapar känslorna. Efter en gong meditation kan du uppleva en stor skillnad i kroppen. Det kan vara både skrämmande och skönt.

En viktig del i Gong meditation är avslappning. Att du slappnar av och låter ljudet genomströmmar dig. Om du börjar kämpa emot ljudet så skapar det spänningar, motstånd och irritation.

Ljudet genomtränger varje cell och fiber i din kropp, Hela nervsystemet sätts under press för att hela och korrigera sig själv.

 

Gongens vibrationer är som vågorna i havet,de kommer från djupet

och landar på stranden,levererar upphittade “saker” för att sedan dra sig

tillbaka.

Passen är dropp in

Pris 150:- (halva priset med termin/årskort).

Släpp loss Och få kontakt med din unika inre rytm.

Rörelse glädje och lugn avslapning med Gongens vibrationer.

Vi börjar med en skönt sätt sträcka på kroppen och stimulera flödet av energi (prana) och träna rörlighet i större leder och muskulatur,och Frigörande dans därefter , som ger dig möjlighet att släppa taget och följa ditt flöde.

Passen avslutas med liggande Gong avslappning.

Efter meditationen kan du känna dig utvilad,kreativ, och full av energi.

Privat yoga Pass Privat yoga PassPrivat yoga PassPrivat yoga PassPrivat yoga PassPrivat yoga PassPrivat yoga Pass

Privat yoga PassPrivat yoga PassPrivat yoga PassPrivat yoga PassPrivat yoga Pass

Privat yoga PassPrivat yoga PassPrivat yoga PassPrivat yoga Pass

Privat yoga PassPrivat yoga PassPrivat yoga PassPrivat yoga Pass